MEWA Lkw in Portugal.JPG

Les ciutats verdes són el camí a seguir

Lisboa és la Capital Verda Europea 2020

La capital portuguesa ha sigut la seleccionada per la Comissió Europea perquè ha convençut el jurat amb diversos indicadors ambientals: entre 2004 i 2017, Lisboa va aconseguir reduir el consum d'aigua en tota la zona urbana en un 33%. Les emissions de CO2 es van reduir en un 44% entre 2002 i 2016. També cal esmenar el resultat assolit en la separació i el reciclatge dels residus: Actualment, la taxa de reciclatge dels residus recollits a Lisboa ja és del 34%.

En el seu nou paper de Capital Verda Europea, Lisboa vol entusiasmar la gent i les empreses per incrementar la sostenibilitat i MEWA s'alinea completament amb aquest objectiu. Durant quaranta anys, la centenària empresa alemanya que té el sistema de draps de neteja més ecològic del món, ha promogut l'estalvi de recursos. MEWA lliura draps de neteja de qualitat a tallers, fàbriques i impremtes de totes les mides, els recull per rentar-los i els torna nets i preparats per a la seva reutilització.

"Les ciutats verdes són el camí a seguir - donen als ciutadans i les empreses una millor qualitat de vida i noves possibilitats", diu el Comissari de Medi Ambient Karmenu Vella. La distinció s'atorga des de fa deu anys i és un suport financer a les iniciatives ambientals. Lisboa vol invertir els 350.000 euros rebuts en diversos projectes. Una de les màximes és "menys cotxes, més arbres". Amb aquest lema, Lisboa vol motivar els seus ciutadans a compartir més, és a dir, a utilitzar més l'oferta de compartir cotxe, bicicleta i scooter. Amb referència al textil-sharing, aquesta part l'assumim nosaltres, ja que a MEWA, en lloc de vendre i que els materials es llencin després del seu ús, els lloguem per poder reutilitzar-los.