L’equipament de protecció individual pot salvar vides

15è Dia Mundial de la Seguretat Laboral

L’equipament de protecció individual pot salvar vides

• Milions de persones a escala mundial posen la seva vida en risc a la feina. Cada dia moren 6.000 persones a causa d’accidents o malalties relacionades amb el seu lloc de treball segons estimacions de l’Organització Internacional de Treball (OIT).
  • Per a cridar l’atenció al respecte, l’OIT ha posat en marxa el “Dia Mundial de la Seguretat i la Salut al treball”. El proper 28 d’abril del 2017, se celebra aquest dia per quinzena vegada.

Madrid, 28 d’abril del 2017. Els perills en l’àmbit del treball són molts i variats: àcids, calor, flames i espurnes, tensió elèctrica, estàtics, càrregues mecàniques, etc. Però també l’estrès psicològic – causat per la pressió dels temps o la por al lloc del treball – es veu cada vegada més com un factor de risc. Afortunadament des de fa dues dècades s’estan creant lleis de protecció del treball, amb l’objectiu de protegir i millorar la salut de tots els empleats.

El proveïdor de lloguer tèxtil, l’empresa alemanya MEWA, una de les líders a escala europea, ofereix en aquesta àrea solucions als seus clients. «A Espanya se’ns coneix sobretot pels draps de neteja, oferim un servei integral de lloguer, recollida, reposició i rentat. Aquests draps s’emmagatzemen en contenidors de seguretat de MEWA SaCon® que poden ubicar-se directament al lloc on treballa l’operari, ja que compleixen amb totes les normes contra incendis i de seguretat», explica Karl-Stephan Schneider, Director General de MEWA Espanya.

Un aspecte important en la prevenció de riscs laborals està en utilitzar la roba protectora i els equipaments de protecció individual (EPI) adequats. És fonamental que la roba de protecció laboral i els EPIs s’adaptin als possibles perills d’un lloc de treball, i que s’informi els treballadors de com fer un ús adequat i correcte d’aquests.

MEWA completa l’oferta per als seus clients amb el catàleg de MEWA World Wide Work, que disposa des de sabates de seguretat fins a guants de protecció o elements de protecció solar. «Els nostres experts en terreny assessoren i ajuden als nostres clients a seleccionar els productes adequats per a cada empleat i àrea de treball. I gràcies a aquest fet, ajudem també als nostres clients amb el compliment de les normes de la UE i DIN, fet que protegeix els treballadors i desfoga les empreses», informa Schneider en quant a l’oferta de MEWA.

Més informació sobre EPIs i Contenidors de Seguretat a MEWA: www.mewa.cat

Contacte de premsa