MEWA ofereix una guia bàsica gratuïta de gestió tèxtil i mercaderies perilloses

MEWA, empresa fundada el 1908 i líder europeu en el sector de la gestió tèxtil, ofereix una guia compacta que proporciona la informació essencial sobre les funci-ons i responsabilitats actuals pel que fa a la llei i normativa vigent, i dona consells pràctics per a la seva implantació.

Emmagatzematge i transport adequats de materials de neteja usats

Netejar i llençar? No és tan fàcil, en el taller i en la indústria. Qui, per exemple, treballa amb olis de motor, greixos o vernissos, ha de conèixer les lleis que ha de respectar a l’hora de trobar-se amb els materials de neteja usats. Les obligacions fan referència a l’emmagatzematge, transport i elimi-nació del material de neteja usat i contaminat amb productes químics perillosos per la salut o el medi ambient, o que poden suposar un risc. Les tovalloletes de paper o els draps d’un sol ús han de ser eliminats com a residus perillosos – amb tots els requisits de documentació corresponents. Una altra opció més ecològica és fer servir draps de neteja reutilitzables, la gestió dels quals correspon a la llei de transport de mercaderies perilloses en lloc de la llei de reciclatge.

Les infraccions no són un delicte menor

Però independentment de si és o no reutilitzable, "el fet de no complir amb les regulacions no és un assumpte trivial", avisa Karl-Stephan Schneider, Director General de MEWA a España. La llei sobre mercaderies perilloses preveu multes de fins a 18.000 euros. Per a fer-se la vida més fàcil es pot delegar aquest procés a un servei extern de subministrament de draps de neteja. Això estalvia temps i proporciona una major seguretat jurídica –sempre i quant el proveïdor assumeixi la responsabilitat de complir amb la normativa vigent.

Aquesta Guia de gestió de draps de neteja considerats perillosos està disponible a través de la pàgina web de MEWA.

Tot el que cal saber sobre els draps nets: La gestió tèxtil i el servei integral de MEWA

Líder en el mercat de draps de neteja reutilitzables, MEWA subministra, recull, renta i substitueix el material tèxtil necessari, amb el corresponent estalvi en la despesa de materials d’un sol ús, d’emmagatzematge, logística i gestió.

A més, els draps bruts es poden emmagatzemar de forma segura en el contenidor de seguretat SaCon® de MEWA fins que els vinguem a recollir. Quan l’assessor logístic de MEWA recull els contenidors, s’encarrega d’omplir tots els documents de transport necessaris, així com d’identificar cada contenidor. "Els nostres clients poden estar segurs que respecten totes les normes de seguretat i ambientals relatives als draps de neteja, sense haver de preocupar-se pels detalls. Tot això ho assumim nosaltres dins del servei de lloguer de draps", assegura Karl-Stephan Schneider.

Un servei que també protegeix el medi ambient: els draps es renten de forma ecològica i es poden reutilitzar fins a 50 vegades. A Europa, aproximadament 2,6 milions de persones ja fan servir els draps MEWA per al manteniment de les seves màquines i instal·lacions, la qual cosa suposa una reducció de residus considerable.

La guia de la gestió tèxtil "Mercaderies perilloses" es pot sol·licitar a través de la web: www.mewa.es

CONTACTE DE PREMSA