Un cicle sostenible: el reciclatge i la responsabilitat social com suports sòlids de MEWA

MEWA és una empresa familiar fundada el 1908 l’existència de la qual la trobem amb el seu compromís amb el futur, la sostenibilitat i la cura del medi ambient. El seu servei de lloguer de draps de neteja reutilitzables que es va posar en marxa fa més de 100 anys es basa en el reciclatge i ha sabut innovar i actualitzar-se adequadament per a ser avui líder a Europa en l’àmbit de la gestió tèxtil i tot un referent en termes de sostenibilitat.

Destaca el seu constant desenvolupament de tecnologies verdes aplicades tant a les seves àrees de producció com als seus productes i serveis. El servei integral de MEWA ofereix per a la indústria, tallers i impremtes, una amplia gamma de draps de neteja reutilitzables, així com catifetes absorbents d’olis rentables, que de forma periòdica, segons les necessitats del client, s’entreguen llestes per al seu ús, es recullen brutes i es netegen de forma respectuosa amb el medi ambient a les instal•lacions pròpies de la companyia, i en compliment amb la normativa vigent de Gestió de Residus.

Gràcies al principi de reutilització dels productes en lloguer i l’alta qualitat d’aquests, MEWA evita produir deixalles i contribueix a la conservació de recursos valuosos. En funció de la seva aplicació, els seus draps de neteja poden rentar-se i reutilitzar-se fins a 50 vegades.

El seu procés de rentat de draps i catifetes absorbents d’olis inclou una tecnologia pròpia tant eficient com ecològica. Entre altres innovacions, MEWA ha desenvolupat un sistema especial de reciclatge per a aigües de rentat i esbaldida i un detergent ecològic per a ús intern. També empra borses de bugada tèxtils i contenidors amb una llarga vida útil en el transport i emmagatzemament dels seus productes. En comparació amb els procediments tradicionals, s’aconsegueix reduir fins a un 85 % l’impacte ambiental.

La producció dels draps, que també va a càrrec de la mateixa empresa, recicla cada any vora de 72 tones de pelusses que són aprofitades per crear material aïllant per a la indústria de l'automòbil.

Durant la dècada dels vuitanta, i de forma pionera, el propietari del grup MEWA va assumir la responsabilitat social entre els valors bàsics de l'empresa. La protecció del medi ambient i la cura dels recursos han passat a ser des d’aleshores qüestions prioritàries. I el seu objectiu en matèria de protecció ambiental aplega fins i tot a superar allò que s’exigeix per llei. En 1997 va ser la primera empresa del seu sector en obtenir la certificació ambiental internacional ISO 14001.

Contacte de premsa