Amb el nostre Servei Municipal de Berlín ens dirigim cap a la neutralitat climàtica

21 de febrer del 2022
Sostenibilitat
El tram final amb la bicicleta de càrrega

Des de l'estiu de 2021, la nostra roba de treball i negocis a Berlín-Mitte, Alemanya, es lliura en bicicleta de càrrega.

El tram final amb la bicicleta de càrrega

En lloc d’anar directament al client, els nostres conductors del servei tèxtil porten la roba des de la planta de rentat de Groß Kienitz a una estació de recollida sota el "Mall of Berlin". A partir d’aquest punt, les bicicletes de càrrega i els monovolums amb motor elèctric s'encarreguen del transport posterior. Les bicicletes funcionen amb electricitat verda.

El concepte de lliurament en dues etapes estalvia fins a un 60 % de CO2, en comparació amb el lliurament per un sol camió. Això ens acosta una mica més al nostre objectiu d’aconseguir una distribució completament neutra des del punt de vista climàtic. “El servei modificat de recollida i lliurament està funcionant amb un 100 % d’èxit, i no ha canviat res pels clients”, informa Kay Simon, Cap de Conceptes de Mobilitat de Mewa.

Les bicicletes elèctriques amb caixa de càrrega i cabina de conducció són de l’empresa ONOMOTION. El principi del contenidor permet un canvi ràpid de les càrregues i la roba es manté neta i desada de forma segura fins al seu lliurament. En el futur, la bicicleta de càrrega de MEWA s’encarregarà del tram final fins al client en els centres urbans congestionats. És a dir, on els nostres camioners tenen dificultats per trobar un lloc on aturar o on no hi ha un accés directe.

El servei urbà respectuós amb el clima es posarà en marxa també a Hamburg aquest mateix any, i el seguiran altres grans ciutats.

Kay Simon

Cap de Conceptes de Mobilitat de Mewa