Recerques freqüents

  • Els draps de neteja de Mewa
  • Estoretes absorbents d'olis
  • Rentadora de peces

    Newsroom
Anar a la vista general

Mewa renta els seus tèxtils reutilitzables amb una tecnologia pròpia que redueix el consum d’aigua

11 de setembre del 2025

Sostenibilitat

Draps de neteja

Innovació

Rentada amb la tècnica de cascada: Mewa estalvia fins a un 50 % d’aigua fresca

Les cascades són admirades arreu del món: l’aigua salta de pedra en pedra i cau de forma escalonada. No sabem si fa més de mig segle els enginyers i tècnics de Mewa es van inspirar en aquest espectacle natural. El cert és que van desenvolupar una tècnica de cascades especial per tractar l’aigua i així rentar de manera sostenible els tèxtils reutilitzables de Mewa.

Mentre les empreses a Europa se centraven principalment en la productivitat i el creixement, Mewa, proveïdor líder de tèxtils reutilitzables ja donava a les inversions en medi ambient la mateixa prioritat que a les inversions en expansió. Així, els enginyers i tècnics de la marca van oferir serveis pioners en termes de sostenibilitat: van desenvolupar instal·lacions de rentada i assecada innovadores que estalvien energia i aigua.

L’any 1975 Mewa va posar en funcionament la primera planta de tractament d’aigües residuals dissenyada internament. Avui, 50 anys més tard, l’anomenada tècnica en cascada continua utilitzant-se amb èxit i, a través d’aquest eficient procediment, l’aigua de l’esbandida es pot reutilitzar. L’aigua dels últims cicles d’esbandida es filtra i després s’utilitza generalment per a les primeres rentades de draps industrials i estores, que solen estar molt bruts. D’aquesta manera, Mewa redueix l’ús d’aigua potable en el procés de rentada fins a un 50 %

Quan la tècnica de cascada ja no és efectiva, és a dir, quan l’aigua ja no serveix per a més cicles de rentada, se sotmet al tractament d’aigües residuals en tres etapes. A la fase fisioquímica, els contaminants se separen pràcticament per complet de l’aigua. A la següent etapa biològica, els bacteris descomponen els contaminants dissolts a l’aigua. Així és com Mewa actualment assoleix un grau de neteja del 99,8 %. A més, el taller d’investigació i desenvolupament de Mewa ha creat sistemes de dosificació i control especials per als processos de rentada. El resultat d’aquestes innovacions tècniques és el següent: Mewa renta amb una càrrega ambiental que és un 85 % inferior en comparació amb els mètodes de rentada domèstics. El 1997 l’empresa va ser la primera en la indústria tèxtil que va rebre el certificat ambiental internacional ISO 14001.

Mewa ofereix tèxtils en un sistema d’economia circular amb un servei integral.

Quan Mewa va desenvolupar la tècnica de cascada, l’empresa fundada el 1908 ja rentava 200 milions de draps a l’any. Actualment, Mewa renta anualment 1,2 mil milions de draps de neteja per a empreses industrials i tallers de tota Europa. Gràcies a la seva qualitat especial, cada drap es pot rentar fins a 50 vegades i tornar-se a utilitzar. Això és sostenible i contemporani. El que avui és tendència, fa 50 anys va ser innovador. El servei de Mewa sempre ha sigut un sistema circular: Mewa proporciona tèxtils reutilitzables, desenvolupats específicament per al seu ús, principalment draps de neteja i estoretes absorbents d’oli, els recull, els renta, els sotmet a un control en múltiples etapes i els tornar a entregar. Entre d’altres avantatges, el sistema ajuda els clients i el medi ambient.


Imatges i vídeos


Contacte de premsa


Art Marketing

Beatrice Dittrich Teléfono (+34) 913 513 151 Móvil: (+34) 608 983 787 BeatriceD@artmarketing.es

Carretera de Húmera 19 28224 Madrid


Anar a la vista general