Feina Botiga online Iniciar la sessió
Servei integral

Recerques freqüents

  • Els draps de neteja de Mewa
  • Estoretes absorbents d'olis
  • Rentadora de peces
Contactar

Mewa Cataluña

EspañolCatalán

Els nostres col·laboradors

Mainz 05 Logoeasy credit BBL LogoRedBull Bora Hansgrohe ProCycling Logo
ContactarDescarregar fulletPeríode de prova del servei de draps de neteja
Avís de protecció de dadesIndicacions sobre el tractament de dades de caràcter personal i d’enquestesAviso legalEncuestas Voice of Customer de MewaPolítica de protección de datos para Redes socialesSistema de denúncies de MewaSitemap
NewsroomFeinaPortal del clientbuy4work Onlineshop

Mewa a les xarxes socials


© 2026 MEWA Textil-Service SE & Co. Management OHG

    Newsroom
  1. Empresa
  2. Newsroom
  3. Petits ajudants per assolir un gran resultat: els microorganismes que garanteixen obtenir peces netes sense utilitzar dissolvents
Anar a la vista general

Petits ajudants per assolir un gran resultat: els microorganismes que garanteixen obtenir peces netes sense utilitzar dissolvents

21 d’octubre del 2026
SostenibilitatEmpresaInnovació
Existeixen tres procediments per a la neteja de peces: la neteja manual (Mewa Eco-Clean), la neteja a alta pressió (Mewa High-Pressure) i la neteja automàtica (Eco-Matic).

Les peces de maquinària impregnades d’oli, les eines brutes o els components coberts de greix formen part del dia a dia de tallers i empreses industrials. Tradicionalment, la seva neteja es realitza mitjançant productes amb dissolvents químics. No obstant això, existeixen alternatives més sostenibles i segures. Les rentadores de peces de Mewa aprofiten les accions de milions de microorganismes naturals per degradar olis i greixos de forma biològica, oferint una solució eficaç i respectuosa amb el medi ambient.

En un gran nombre d’empreses industrials s’utilitzen netejadors de peces a base de dissolvents que sovint contenen composts orgànics volàtils (COV). Aquests poden afectar considerablement la qualitat de l’aire en naus de producció i tallers. Per això, d'acord amb la normativa de la UE, les empreses han de limitar l’ús de substàncies que continguin COV. A més, a altes temperatures o en cas d’incendi, els COV poden augmentar els riscs per a la seguretat dels treballadors i les instal·lacions.

Els microorganismes, protagonistes de la neteja

A diferència dels netejadors en fred convencionals, els sistemes de Mewa prescindeixen de substàncies perjudicials per al medi ambient i la salut. Funcionen amb un líquid de neteja de base aquosa. Els microorganismes naturals que contenen degraden de forma continua els olis, els greixos i els lubricants introduïts en el sistema, a una temperatura de neteja de fins a 40 °C. Gràcies a aquest procés biològic, el líquid manté la seva eficàcia durant molt temps i es pot utilitzar durant un període considerablement més llarg que els líquids convencionals amb dissolvents. Això permet estalviar recursos i reduir el consum de productes químics de neteja.

Ús versàtil, també en àrees sensibles

El líquid de neteja combina agents desgreixadors i microorganismes naturals i disposa de la certificació C1 conforme a les directrius per a la producció d’aliments. Per això, la rentadora de peces també es pot utilitzar en àrees tècniques d’empreses alimentàries, per exemple, per a treballs de manteniment i conservació. Tot i que el sistema mostra els seus principals avantatges allà on cal netejar regularment eines, components o elements de maquinària molt bruts, per exemple, en tallers d’empreses industrials, agrícoles i de construcció, així com en àrees de producció i manteniment.

Qui ho prova, estalvia temps i millora la qualitat del treball i del producte

L’exemple del fabricant d’eines i motlles FASSNACHT, de Bobingen, mostra fins a quin punt les empreses es poden beneficiar d’aquest suport. Mewa forma part del dia a dia de FASSNACHT des de fa més de 35 anys.

Actualment, la col·laboració inclou, entre altres serveis, l’ús de rentadores de peces dins del servei integral. Per a Nico Korkisch, subdirector tècnic de FASSNACHT, aquest suport en el treball diari aporta un important valor afegit: “Per a nosaltres, la qualitat no comença únicament en la producció. És important alliberar l’equip de càrregues i, alhora, reduir el treball administratiu. Amb Mewa tenim al nostre costat un soci fiable que ens permet concentrar-nos en allò essencial”.

El servei integral facilita el treball diari

Un avantatge essencial de la solució és el seu concepte de servei. En el marc del servei integral, els especialistes de Mewa no només s’encarreguen de la instal·lació de la rentadora de peces i de la formació dels empleats, sinó també del manteniment periòdic de l’equip. Això inclou, entre altres tasques, la reposició del líquid de neteja, la substitució de filtres i peces de desgast, així com la neteja del sistema. D’aquesta manera, el rendiment es manté de forma duradora i els usuaris es poden concentrar en la seva activitat principal.

El servei integral completa la solució tècnica: mentre Mewa garanteix el correcte funcionament del sistema, els microorganismes naturals realitzen una part important del propi treball de neteja.

La combinació d’una tecnologia de neteja biològica amb un servei integral especialitzat permet unir eficiència operativa, seguretat laboral i consciència mediambiental. El treball pròpiament dit el realitzen uns ajudants invisibles a simple vista: milions de microorganismes naturals degraden contínuament els olis i els greixos introduïts en el sistema, aconseguint així que les peces quedin netes i, alhora, es preservin els recursos.


Nico Korkisch

Subdirector tècnic de FASSNACHT

“Per a nosaltres, la qualitat no comença únicament en la producció. És important alliberar l’equip de càrregues i, alhora, reduir el treball administratiu. Amb Mewa tenim al nostre costat un soci fiable que ens permet concentrar-nos en allò essencial”.


Imatges i vídeos

Existeixen tres procediments per a la neteja de peces: la neteja manual (Mewa Eco-Clean), la neteja a alta pressió (Mewa High-Pressure) i la neteja automàtica (Eco-Matic).

Existeixen tres procediments per a la neteja de peces: la neteja manual (Mewa Eco-Clean), la neteja a alta pressió (Mewa High-Pressure) i la neteja automàtica (Eco-Matic).

WEBP
Existeixen tres procediments per a la neteja de peces: la neteja manual (Mewa Eco-Clean), la neteja a alta pressió (Mewa High-Pressure) i la neteja automàtica (Eco-Matic).

Existeixen tres procediments per a la neteja de peces: la neteja manual (Mewa Eco-Clean), la neteja a alta pressió (Mewa High-Pressure) i la neteja automàtica (Eco-Matic).

WEBP
Existeixen tres procediments per a la neteja de peces: la neteja manual (Mewa Eco-Clean), la neteja a alta pressió (Mewa High-Pressure) i la neteja automàtica (Eco-Matic).

Existeixen tres procediments per a la neteja de peces: la neteja manual (Mewa Eco-Clean), la neteja a alta pressió (Mewa High-Pressure) i la neteja automàtica (Eco-Matic).

WEBP

Contacte de premsa


Art Marketing

Beatrice Dittrich Teléfono (+34) 913 513 151 Móvil: (+34) 608 983 787 BeatriceD@artmarketing.es


Anar a la vista general