Recerques freqüents

• Estoretes absorbents d'olis
  • Rentadora de peces
Anar a la vista general

El primer camió d'hidrogen del sector circula per a Mewa

20 de maig del 2021
SostenibilitatEmpresa
El futur sobre quatre rodes

Mewa assumeix novament un rol pioner en l'àmbit de la sostenibilitat i l'ecologia en convertir-se en una de les vint empreses seleccionades a tot Europa —i la primera a Alemanya— que compta amb un dels primers camions d'hidrogen del món per al seu servei diari. El fabricant d'automòbils Hyundai acaba d'entregar les claus del primer camió d'hidrogen "Xcient Fuel Cell". Des de finals d'abril circula per les carreteres de Suïssa per fer les entregues als clients de Mewa amb zero emissions.

Mobilitat sense emissions en un cicle tancat

Actualment, l'hidrogen es considera probablement el recurs energètic més important del futur a nivell mundial. A Suïssa s'ha fet realitat un innovador programa al voltant de l'hidrogen. "El concepte d'ús d'hidrogen per a camions és una primícia mundial. Mewa és l'única i, per tant, la primera empresa alemanya que —fins ara— que participa en aquest projecte", afirma Kay Simon, responsable de Conceptes de Mobilitat i Estratègia de Distribució de Mewa, a la seu de Wiesbaden. I afegeix: "Estem molt orgullosos d'estar entre els pioners de l'hidrogen".

Un tub d'escapament amb vapor d'aigua en lloc de CO2

L'ús d'hidrogen verd i neutre en CO2 fa que aquest projecte sigui únic. Per generar-lo s'utilitza electricitat neutra en CO2 procedent de centrals hidroelèctriques, de manera que les emissions del camió consisteixen únicament en vapor d'aigua pur. Aquest cicle sostenible model s'ajusta perfectament a les noves estratègies de distribució de Mewa.

"Actualment, el repartiment diari als nostres clients genera inevitablement emissions de CO2", explica Kay Simon. "Ens agradaria reduir de manera sostenible aquesta emissió de carboni de la nostra flota. Per aconseguir-ho, Mewa no confia en les tecnologies pont amb reducció del CO2z, sinó en les tecnologies futures com ara l'hidrogen, lliures de diòxid de carboni".

A Mewa, el principi de reutilització s'uneix a la distribució sostenible

Com a proveïdor europeu de serveis tèxtils, fa 113 anys que Mewa està compromesa amb el principi de reutilització i, per tant, amb l'estratègia de comerç sostenible i tractament respectuós amb la natura. Així, doncs, “un camió d'hidrogen que fa recollides i entregues tèxtils reutilitzables s'ajusta perfectament a la nostra flota", assenyala George Lazar, director general de Mewa a Suïssa, també satisfet amb el projecte pilot. "Hem fet un gran pas per poder proveir els nostres clients en el futur de manera neutra en matèria de CO2. El nostre servei serà encara més sostenible i ecològic gràcies a aquest projecte europeu".

Els vehicles amb hidrogen són neutres per al clima

Hyundai és el primer fabricant que ofereix un vehicle comercial de sèrie impulsat per hidrogen. Els set dipòsits d'hidrogen, amb la seva capacitat d'emmagatzematge, proporcionen una autonomia de més de 400 km. Gràcies a la tecnologia de zero emissions de diòxid de carboni dels vehicles d'hidrogen, Mewa fa un altre pas important envers l'objectiu de disposar d'una flota ecològica. "S'estalvien aproximadament 65 tones de CO2 per camió i any. Aquest camió és el nucli d'un cicle extraordinari i, per tant, una clau important per al transport sense emissions", afirma Mark Freymüller, director general de Hyundai Hydrogen Mobility.

A partir d'ara, poder veure un dels revolucionaris camions de Mewa pel carrer ja és una realitat.

Kay Simon

Responsable de Conceptes de Mobilitat i Estratègia de Distribució de Mewa, a la seu de Wiesbaden

Imatges i vídeos

Contacte de premsa